Kampania „Nie Hejtuję – Motywuję”
„8 marca 2024 roku był dla mnie dniem szczególnym, osobiście bardzo ważnym, bowiem jako biuro rachunkowe „MANUFAKTURA.KONIN” – TWOJA KSIĘGOWOŚĆ dołączyliśmy do ogólnopolskiej kampanii Europejskiego Klubu Kobiet Biznesu „NIE HEJTUJĘ – MOTYWUJĘ” jako partner i członek klubu” – mówi Monika Jadwiga Maria Gaj, Prezes Zarządu w „Manufaktura.Konin” – Twoja Księgowość.
O czym jest ta kampania?
Cała kampania skupia się na temacie hejtu w różnej postaci. Wystartowała na początku 2021 roku, dziś jest w randze ogólnopolskiej kampanii społecznej pod nazwą „NIE HEJTUJĘ – MOTYWUJĘ”. Jej celem jest promowanie szacunku i pozytywnych wartości, nagłośnienie zjawiska hejtu i mobbingu w pracy, sieci oraz szkole, pokazanie jego rozmiaru i zasięgu, zwrócenie uwagę na skalę oraz przybliżenie możliwości walki z tym zjawiskiem i zastosowania środków zaradczych. Całą kampanię wspierają eksperci, tj:
- Ilona Adamska – pomysłodawczyni kampanii, mgr filozofii, etyk
- Katarzyna Kukielińska – psycholog, terapeuta
- Anna Stępień-Kraska – coach, szkoleniowiec
- Joanna Węglarz – mgr psychologii, wykładowca akademicki
- Karolina Mikulko – terapeuta, coach
Dlaczego jest tak ważna?
Pokazujemy w niej sposoby przeciwdziałania hejtowi, jak się z nim mierzyć, jak reagować, jak wzmacniać poczucie własnej wartości. Rozmawiamy o zdrowotnych i prawnych jego konsekwencjach, inspirujemy się do wzajemnego wspierania i motywowania. To ważne działania dające poczucie sprawczości i względnego panowania nad sytuacjami.
Do kogo jest skierowana?
W ramach kampanii NIE HEJTUJĘ – MOTYWUJĘ organizowane są bezpłatne warsztaty w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych na temat hejtu. Pierwsze spotkania wystartowały 15 maja 2022 roku. Zajęcia prowadzi wyspecjalizowana kadra psychologów i terapeutów. Do tej pory zorganizowane zostały warsztaty w 50 szkołach i uczelniach wyższych w całej Polsce. Udział w spotkaniach wzięło prawie 7.000 uczniów i studentów.
Kampania w mediach
Działania akcji są promowane w środowiskach biznesowych na konferencjach, debatach, spotkaniach dla przedsiębiorców oraz w:
- social mediach: facebook, linkedin
- radiu: 12 stacjach
- telewizji: TVP, Polsat Caffe
- prasie: Onet.pl, Zwierciadło, Wysokie Obcasy, Świat Kobiety, Poznański Prestiż
Działania kampanii wykraczają również poza granice naszego kraju. 14 września 2024 roku została podpisana oficjalna umowa o partnerstwie z Wyspa TV – telewizją działającą w Wielkiej Brytanii, skierowaną do Polonii, ale nie tylko! W ramach tej współpracy, Wyspa TV wspólnie z Fundacja W zgodzie ze sobą Ilony Adamskiej będzie organizować warsztaty o hejcie dla dzieci, młodzieży i dorosłych na terenie Wielkiej Brytanii a celem tych spotkań będzie niezmiennie promowanie szacunku i wzajemnego wsparcia, bez miejsca na mowę nienawiści, wśród polskiej społeczności na Wyspach.
Partnerzy kampanii w 2024 roku
W 2024 roku zostaliśmy partnerami kampanii NIE HEJTUJĘ – MOTYWUJĘ. Tak prezentujemy się na oficjalnym plakacie i bilboardzie akcji.
Patronat kampanii
Patronat honorowy nad kampanią objął Minister Edukacji Narodowej oraz Marszałek województwa:
- Pomorskiego,
- Podlaskiego,
- Podkarpackiego,
- Mazowieckiego,
- Dolnośląskiego.
Ambasadorzy kampanii
Wśród wielu osób wspierających działania kampanii NIE HEJTUJĘ – MOTYWUJĘ są znane osobistości ze świata nauki, biznesu i show-biznesu. W sieci akcję wsparli również: Tomasz Jastrun, Jasiek Mela, Bartek Węglarczyk, Andrzej Pągowski.
„MANUFAKTURA.KONIN” – TWOJA KSIĘGOWOŚĆ w akcji NIE HEJTUJĘ – MOTYWUJĘ
Kampania billboardowa
Dotychczas powstało kilka kampanii billboardowych w całej Polsce. „MANUFAKTURA.KONIN” – TWOJA KSIĘGOWOŚĆ również jest w niej obecna. Nasze logo zostało umieszczone na plakacie promującym oraz na billboardzie.
Kampania w social mediach
Jesteśmy obecni również na stronach akcji oraz w social mediach jako jej Partnerzy:
To bardzo nobilitujące wyróżnienie, za które serdecznie dziękujemy.
Kampania w prasie
Udzieliliśmy wywiadów do magazynów, które tutaj prezentujemy:
Europejski Klub Kobiet Biznesu
Kampania w biurze
Jako partner tej kampanii otrzymaliśmy prestiżową statuetkę FIRMA O WIELKIM SERCU oraz szklany certyfikat potwierdzający Nasz udział i zaangażowanie w działania wymierzone przeciwko hejtowi i wsparcie kampanii NIE HEJTUJĘ – MOTYWUJĘ. Bardzo Nas cieszy to wyróżnienie, jesteśmy z niego dumni.
Kampania społeczna dedykowana hejtowi to bardzo ważna inicjatywa, pomagająca i wspierająca ludzi w kryzysie. Jesteśmy dumni, że możemy być jej częścią. Świadomie wsparliśmy tak wartościową akcję z nadzieją, że mowa nienawiści w sieci, to całe złe zjawisko z czasem zacznie się wypłaszczać i przestanie niszczyć ludzi.