Nasze Biuro i
Kampanie Społeczne
KAMPANIA "NIE HEJTUJĘ - MOTYWUJĘ"
Jesteśmy Biurem Księgowym, wspierającym ważne kampanie społeczne i ich działania. W ostatnim czasie czynnie zaangażowaliśmy się w kampanię przeciwko mowie nienawiści w sieci czyli hejtowi.
W Naszych działaniach skupiamy się na wspieraniu osób i instytucji potrzebujących pomocy w tym konkretnym zakresie, bowiem w ostatnim czasie rozmiary internetowego hejtu przybrały niewyobrażalną skalę. Każdy z nas padł ofiarą tego zjawiska. Każdy z nas ma swoje osobiste doświadczenia w tym temacie. Każdego z nas to dotyczy!
Czym tak na prawdę jest hejt?
Hejt to nic innego jak obrażanie, ośmieszanie czy poniżanie innych. Jest to mowa nienawiści i jednocześnie jedna z form cyberprzemocy. Poczucie anonimowości w internecie nasila takie zachowania. Niektórzy internauci stosują pewnego rodzaju podwójne standardy, w sieci pozwalają sobie na zupełnie inne zachowania niż w bezpośrednich kontaktach.
Czym różni się krytyka od hejtu?
Na pewno wielu z Was zastanawia się często na tym, czy słowa, które ktoś kieruje w naszą stronę są hejtem czy nie. „Różnica pomiędzy obydwoma zjawiskami jest istotna. Najważniejszy jest cel czy też intencja z jaką wypowiadamy dane zdanie lub piszemy komentarz w sieci” – mówi Ilona Adamska pomysłodawczyni Kampania Nie hejtuję – motywuję.
Hejt ma zawsze negatywny charakter, często wynika z negatywnych emocji, agresji lub niechęci wobec danej osoby. Jego celem jest zazwyczaj obrażanie, poniżanie lub sprawienie przykrości. Zdeprecjonowanie czyjegoś sukcesu, pracy, osiągnięć.
Hejt charakteryzuje się agresywnym językiem, używaniem obelg, poniżających komentarzy czy też sarkazmu. Krytyka konstruktywna stosuje neutralny lub pozytywny język. Skupia się na konkretach, unika personalnych ataków i stara się być pomocna.
Język hejtu jest bardzo często ogólnikowy i nieprecyzyjny, skupiający się na emocjach zamiast na konkretnych elementach do poprawy. Krytyka konstruktywna zawiera sugestie lub wskazówki dotyczące tego, co można poprawić. Jest otwarta na dialog.
Tym, co pomoże nam odróżnić hejt od krytyki są również ich efekty. Hejt może skutkować wieloma negatywnymi konsekwencjami emocjonalnymi i psychologicznymi. Przede wszystkim obniżeniem poczucia własnej wartości. Często prowadzi do problemów z samooceną i braku pewności siebie. Ciągłe narażenie na hejt może spowodować chroniczny stres i lęk. Może doprowadzić do depresji i samobójstwa.
Dlaczego tak się dzieje?
Czy odpowiedzialny za to jest totalny brak lub zaniżone poczucie własnej wartości, niedowartościowanie, przerośnięte ego a może zwyczajna nuda, anonimowość lub poczucie bezkarności? Tak na prawdę to wszystko po trosze. Otóż dlatego, że każdy uzurpuje sobie prawo do komentowania, wyszydzania, poniżania, upokarzania, wyśmiewania, wytykania i pouczania.
Kim jest hejter?
Hejt jest oznaką wewnętrznej słabości i bezsilności hejtera. Jak mówi terapeutka Karolina Mikulko: „Nie krzyczą bowiem i nie atakują nas Ci, którzy czują się wartościowi, prawdziwie wewnętrznie silni i bezwarunkowo kochani. Najmocniej krzyczą ci, którzy szukają drogi do tego, żeby przez chwilę „coś” znaczyć”. Hejt mówi najwięcej o hejtującym. Nie o nas! Jesteśmy lustrem dla hejtera. Pokazujemy mu to, czego on sam w sobie nie lubi. Co ma w sobie nieprzepracowane lub czego nam właśnie zazdrości.
„Na spotkaniu biznesowym z pewnym psychologiem usłyszałam bardzo mocne, zapadające w serce słowa, które na pewno będę cytować na warsztatach o hejcie. Ich autorem jest Bartek Węglarczyk, który powiedział:
„Hejterzy nie hejtują dlatego, że chcą być na Twoim miejscu. Oni hejtują, bo chcą, żebyś to ty był na ich miejscu!”. Chcą byś zszedł do ich poziomu. MOCNE, PRAWDA?
I tak sobie myślę (o czym mówię też dzieciom w szkole), że to, że jesteś hejtowany lub plotkują o tobie, to w pewien sposób komplement dla ciebie. To znaczy, że robisz coś wartościowego, ciekawego, atrakcyjnego. Masz coś, czego hejter Ci zazdrości: piękną miłość, relację, talenty, umiejętności, pracę, pieniądze, wygląd, cenne przyjaźnie” – mówi Ilona Adamska.
Kogo dotyka hejt?
Problem mowy nienawiści, uporczywego prześladowania i nękania dotyczy nie tylko dorosłych. To zjawisko jest niestety powszechne wśród dzieci i młodzieży. Skala jest ogromna i trudna do zdiagnozowania. Tak naprawdę nie wiemy przecież, ilu młodych ludzi, którzy mają na koncie próbę samobójczą zostało popchniętych do tego czynu na skutek zaszczucia przez rówieśników. Hejt wśród dzieci może mieć różne formy, można nawet pokusić się o stwierdzenie, że to przemoc w białych rękawiczkach, gdyż o jej istnieniu mogą nie wiedzieć osoby spoza grupy rówieśniczej, z rodziną i nauczycielami na czele. Najczęstszym powodem hejtu wśród uczniów są: wygląd fizyczny, zainteresowania, wyznanie oraz styl ubioru.
Hejt jest również wszechobecny w biznesie. Hejt w kontekście biznesu odnosi się do negatywnych, agresywnych komentarzy, recenzji lub działań skierowanych wobec firmy, jej produktów, usług lub pracowników w środowisku online lub offline. Może to obejmować ataki na reputację firmy, krytykę produktów lub usług, poniżanie pracowników lub menedżerów, szerzenie fałszywych informacji w celu szkodzenia przedsiębiorstwu, czy też podważanie jego autorytetu. Hejt w biznesie może być generowany przez klientów, konkurentów, pracowników, czy nawet osób spoza branży i może mieć szkodliwe skutki dla wizerunku oraz sukcesu firmy.
Jak temu zaradzić?
Działać, reagować ale w sposób mocno przemyślany. Nasze Biuro Księgowe „MANUFAKTURA.KONIN” – TWOJA KSIĘGOWOŚĆ włączyło się czynnie do akcji „NIE HEJTUJĘ – MOTYWUJĘ”. Od 8 marca 2024 roku mamy niebywały zaszczyt być członkiem Europejskiego Klubu Kobiet Biznesu, który skupia się przede wszystkim na propagowaniu kampanii skierowanej przeciwko hejtowi online. Jesteśmy Partnerami tej akcji w 2024 roku. Poniżej prezentujemy aktualny billboard promujący oraz Aktualnych Partnerów Kampania Nie hejtuję – motywuję 2024:
Manufaktura.Konin – Twoja księgowość
oraz
Gmina Komańcza
Miasto i Gmina Zagórz
Angel Poland Group
Higiena Serwis
Stradom House Autograph Collection
BeautyEko Monika Blezień – Ruszaj – doradca BDO
StudioSyta
Sessio
Fundusz Regionu Wałbrzyskiego
Imagic Ubezpieczenia
Linke Kulicki
Mart’s Bags Torby bawełniane
Solutions Rozwój i Terapia Ewelina Dzieńkowska
Co jeszcze możemy zrobić?
Przeczytać poradnik: 5 sposobów, jak radzić sobie z hejtem online, w którym publikujemy proste prawdy, tj:
Uświadomienie: Zdaj sobie sprawę, że hejt nie jest oznaką twojej wartości ani kompetencji. Zwykle wynika on z problemów i niezadowolenia samego hejtera.
– Ważne jest, aby być świadomym, że hejt to problem innych osób, a nie odzwierciedlenie naszej prawdziwej wartości. – mówi Joanna Węglarz.
– Hejt najwięcej mówi o osobie, która go wyraża. Nie o nas. To, co pisze hejter jest odzwierciedleniem jego rzeczywistości, życia, frustracji oraz tego, czego nam zazdrości. – dodaje Ilona Adamska.
Ograniczenie: Jeśli to możliwe, unikaj czytania negatywnych komentarzy i materiałów. Ogranicz kontakt z toksycznymi osobami i miejscami w sieci.
Wsparcie: Szukaj wsparcia u bliskich, przyjaciół, a nawet specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznego.
– Negatywne doświadczenia związane z hejtem mogą przenikać do różnych sfer życia, takich jak relacje interpersonalne, praca czy związki. Mogą tworzyć bariery i utrudnienia w rozwijaniu pełnego potencjału jednostki. Dlatego niezwykle istotne jest, aby osoby doświadczające hejtu szukały wsparcia psychologicznego. Terapia indywidualna czy grupowa może pomóc w odbudowie poczucia własnej wartości, wzmocnieniu pewności siebie i rozpoznawaniu własnych emocji. – mówi psycholog Joanna Węglarz.
Edukacja: Edukuj innych na temat konsekwencji hejtu online oraz roli pozytywnego wsparcia i empatii w budowaniu zdrowszej społeczności internetowej.
Budowanie siły wewnętrznej: Ćwicz akceptację siebie, rozwijaj umiejętności komunikacyjne i skupiaj się na pozytywnych aspektach swojego życia.
W walce z hejtem i budowaniu silniejszego poczucia własnej wartości kluczowe jest współdziałanie społeczności online i wsparcie dla jednostek dotkniętych negatywnymi komentarzami. Pamiętajmy, że każdy z nas ma prawo do szacunku i godności, niezależnie od tego, co mówią hejterzy.
Dlatego rób swoje! I pamiętaj: że bardzo często ludzie krzywdzą innych z powodu braku wzajemnego zrozumienia. I braku miłości do siebie.
KAMPANIA "MANUFAKTUROWE 1,5%"
Jesteśmy Biurem Księgowym, któremu filantropia nie jest obca. Wspieramy różnego rodzaju działania i akcje charytatywne, sami organizujemy wsparcia i kampanie, bierzemy czynny udział w wolontariatach, itp.
W Naszych działaniach skupiamy się na wspieraniu osób i instytucji potrzebujących pomocy. Każdego roku, o tej porze, ruszamy ze swoją KAMPANIĄ „MANUFAKTUROWY 1%”. Od ubiegłego roku 2023, z uwagi na zmianę przepisów, Nasza KAMPANIA zmieniła nieco nazwę na „MANUFAKTUROWE 1,5%”. Dzięki niej możemy realnie pomagać różnym fundacjom, organizacjom, chorym dzieciom, itp. przekazując 1,5% podatku w zeznaniu rocznym.
Zachęcamy przy tym każdego podatnika do włączenia się w tą akcję. Ciebie również! Ty też możesz pomóc, włączając się do Naszej KAMPANII. To nic nie kosztuje!
"MANUFAKTURA.KONIN" - TWOJA KSIĘGOWOŚĆ partnerem w programie KONIŃSKA KARTA MIESZKAŃCA
„MANUFAKTURA.KONIN” – TWOJA KSIĘGOWOŚĆ została partnerem programu Konińska Karta Mieszkańca. Wspólnie z Miastem Konin działamy na rzecz społeczności lokalnej. Dla mieszkańców naszego miasta przygotowaliśmy projekt, w którym rozliczamy Wasze zeznania roczne (PITY) na uprzywilejowanych warunkach. Mając konińska kartę mieszkańca macie pakiet zniżek!
JEDNA karta WIELE korzyści
Konińska Karta Mieszkańca łączy w sobie Pakiet Mieszkańca, Pakiet Rodziny 3+ oraz Pakiet Seniora dostęp do ofert specjalnych i zniżek w Koninie.
Konińską Kartę Mieszkańca może otrzymać każda osoba pełnoletnia, która spełnia przynajmniej jeden z poniższych warunków:
1) rozlicza podatek PIT w Urzędzie Skarbowym w Koninie, wskazując jako miejsce zamieszkania adres na terenie Miasta Konina,
2) zamieszkuje na terenie Miasta Konina w przypadku braku ustawowego obowiązku rozliczania podatku PIT.
Osoba Uprawniona do otrzymania Karty może wnioskować także o wydanie karty w imieniu:
1) dzieci od 7 roku życia do ukończenia 18 roku życia lub
2) osób od 18 roku życia bez ograniczenia wieku w przypadku osób pozostających pod opieką, w tym osób niepełnosprawnych.
Dzieci do ukończenia 7 roku życia korzystają z ulg i zniżek przypisanych do konta rodzica.
Konińska Karta Mieszkańca (KKM) ruszyła 1 stycznia 2023 r. Mieszkańcy uprawnieni do jej posiadania mogą posługiwać się kartą wirtualną za pomocą aplikacji w swoim smartfonie lub tradycyjnie przy użyciu karty plastikowej. 1 stycznia 2023 r. udostępniona została również strona internetowa www.konintumieszkam.pl, gdzie też można pobrać aplikację na smartfona. Wniosek o wydanie karty i przyznanie pakietów można złożyć poprzez stronę internetową lub bezpośrednio w Punkcie Autoryzowanym przy ul. Dworcowej 6 (Centrum Obsługi Pasażera MZK w Koninie).
Konin Miasto Kobiet
to kampania, w której braliśmy udział sześciokrotnie w latach 2015-2020. W jej ramach szerzyliśmy informacje z zakresu księgowości, kadr, dotacji, itp. Kampanie były kierowane do wszystkich mieszkanek i mieszkańców miasta Konina i okolic, którzy chcieli wziąć los w swoje ręce.
W ramach przeprowadzonych sześciu edycji tego projektu odbyły się warsztaty połączone z indywidualnymi konsultacjami, na których przybliżaliśmy zagadnienia z branży: księgowej, kadrowej, bhp, ubezpieczeniowej, prawnej i innych. Podpowiadaliśmy między innymi:
• w jaki sposób uaktywnić się na rynku pracy
• w jaki sposób założyć firmę i jaką wybrać branżę
• jaką wybrać formę opodatkowania
• skąd pozyskać środki na jej uruchomienie – dotacje
• jak napisać wniosek o dofinansowanie unijne
• jak skutecznie wycenić swoje usługi
• jak zoptymalizować koszty własnej działalności
• czy zatrudnić pracownika i w jaki sposób poprowadzić kadry
• jak bezpiecznie przygotować stanowiska pracy zgodne z przepisami bhp i p. poż
• jaki wybrać najbardziej optymalny rodzaj ubezpieczenia dla siebie, rodziny i firmy
• czy warto opatentować swój znak graficzny i jak to zrobić
• dlaczego warto wykorzystać leasing i produkty jemu pochodne w firmie
• oraz wiele, wiele innych …
W ramach tego projektu otworzyliśmy dla wszystkich zainteresowanych Klasę Biznes, podzieliliśmy się wiedzą i doświadczeniem, udzieliliśmy wsparcia merytorycznego i prawnego.
Projekt nosił nazwę:
„MANUFAKTURA.KONIN” – TWOJA KSIĘGOWOŚĆ
w ramach projektu
KONIN MIASTO KOBIET
serdecznie zaprasza na … edycję cyklu spotkań, organizowanych pod hasłami:
… BĘDZIESZ SWOJĄ PANIĄ …
oraz
… DAMA W KLASIE BIZNES …
W tajniki świata biznesu wprowadzała Pani MONIKA JADWIGA MARIA GAJ – główna księgowa i kadrowa w firmie „MANUFAKTURA.KONIN” – TWOJA KSIĘGOWOŚĆ.
Efektywna, kompetentna, z ponad 20 – letnim doświadczeniem zawodowym w dziedzinie księgowości, rachunkowości i kadr, specjalizująca się w trudnych, skomplikowanych sprawach, skutecznie rozwiązująca najbardziej zawiłe, problematyczne sytuacje. Doskonały organizator, szkoleniowiec, ekspert w swojej branży. Szczycąca się wieloma zawodowymi sukcesami, pozytywną współpracą z organami podatkowymi oraz instytucjami finansowymi. Jako ekspert prowadziła szkolenia, kursy, wspierała biznesy merytorycznie i prawnie. Prowadziła obsługę w języku migowym (PJM).
Sponsorem całego cyklu spotkań w ramach projektu była:
„MANUFAKTURA.KONIN” – TWOJA KSIĘGOWOŚĆ
Klub Kobiet Przedsiębiorczych
… bo kiedy kobiety wspierają kobiety, dzieją się niesamowite rzeczy.
Siła jest kobietą
Kobiety mamy wybór
Kampania poświęcona Kobietom i ich wyborom … tym dużym i tym mniejszym.